Δευτέρα 18 Δεκεμβρίου 2023

Συνέντευξη για το φεστιβάλ με την Βασιλική Δραγούνη

Λογοτεχνικό φεστιβάλ Όψεις του Φανταστικού
Η γιορτή της Λογοτεχνίας του Φανταστικού που έγινε θεσμός!

 

Εν όψη της διοργάνωσης του φεστιβάλ πήραμε συνέντευξη από τους συγγραφείς που θα συμμετέχουν και θα κάνουν παρουσίαση τα βιβλία τους στο φεστιβάλ Όψεις του φανταστικού για να γνωρίσετε καλύτερα το έργο τους.

 

Καλημέρα σας. Αγαπητή κυρία Δραγούνη, θα είστε ένας από τους συγγραφείς που θα πάρουν μέρος στο Λογοτεχνικό Φεστιβάλ Όψεις του Φανταστικού που θα διεξαχθεί στην Αθήνα και θα μιλήσετε για τα βιβλία σας. Για ποιο λόγο θα προτείναμε ότι πρέπει να έρθουν να ακούσουν τη παρουσίαση σας;

Απάντηση

Η παρουσίασή μου είναι μια κριτική προσέγγιση καίριων θεμάτων όπως η ταυτότητα, η σεξουαλικότητα, η παγκοσμιοποίηση, η τεχνολογία, η κοινωνική ανισότητα, η ψυχική υγεία, το περιβάλλον, θέματα που προκαλούν ενδοσκόπηση και τα οποία παρέχουν μια εξερεύνηση των περιπλοκών και των εμποδίων που αντιμετωπίζει η πλοήγηση στον σύγχρονο κόσμο.

Αυτό που θα ήθελα να μεταδώσω στους αναγνώστες μέσα από τα βιβλία μου είναι το ότι η αναζήτηση και η διασφάλιση μιας ουσιαστικής ατομικής και κοινωνικής υπόστασης είναι κάτι που μας αφορά όλους μας.

 

Μιλήστε μας για το έργο σας. Το βιβλίο ή τα βιβλία σας που έχετε εκδώσει στις Συμπαντικές Διαδρομές και για πιθανές συμμετοχές σε ανθολογίες των εκδόσεων. Ποια είναι η θεματολογία σας και ποια η υπόθεση του βιβλίου ή των βιβλίων σας;

Απάντηση

Έχω εκδώσει έως τώρα έντεκα ποιητικές συλλογές. Στο πεζογραφικό μου έργο περιλαμβάνονται δύο συλλογές μικροδιηγημάτων, δύο συλλογές διηγημάτων και δύο μικρονουβέλες. Δύο βιβλία μου, μία ποιητική συλλογή και μία συλλογή μικροδιηγημάτων έχουν εκδοθεί στο εξωτερικό από ιταλικό εκδοτικό οίκο και έχουν μεταφραστεί σε επτά γλώσσες.

Στα πλαίσια του λογοτεχνικού φεστιβάλ Όψεις του Φανταστικού, έχω παρουσιάσει τα βιβλία μου «Κυρτά Κάτοπτρα», «Η άλλη», «Ρωγμές στο προσωπείο», «Φαινότυπος», «Happy Valentine» και «Ανάδρομη Αμφιλύκη», όλα από τις εκδόσεις Συμπαντικές Διαδρομές. Eχω επίσης συμμετάσχει σε αρκετές συλλογικές ανθολογίες των εκδόσεων, όπως Θρύλοι του Σύμπαντος, Larry Niven, Lockdown, Έσχατη Πανδημία, το Βιβλίο των Σκιών.

Η θεματολογία μου περιστρέφεται γύρω από όλα αυτά που απασχολούν τον σύγχρονο άνθρωπο, όπως η μοναξιά, η αβεβαιότητα, η κλονισμένη για την πραγμάτωση των ελπίδων πίστη, η κοινή των θνητών μοίρα, η μεταφυσική αγωνία για την ύπαρξη, η φθορά που επιφέρει το πέρασμα του χρόνου, η τεχνολογία, η σύγχρονη κοινωνία και πολιτισμός, ο χρόνος και η μνήμη και η θεσμική και πολιτική παρακμή.

 

Κάντε παράθεση ένα απόσπασμα από το βιβλίο σας για να γνωρίσει καλύτερα ο κόσμος το στυλ γραφής σας.

Απάντηση

Θα σας παραθέσω ένα απόσπασμα από το πιο πρόσφατο διήγημά μου «Σημείο Μηδέν», με το οποίο συμμετέχω στους «Θρύλους του Σύμπαντος XΙ»:

Η Χέιλι τράβηξε την ολόσωμη φόρμα της με δάχτυλα που έτρεμαν. Ο φόβος, η απώλεια και ο ενθουσιασμός έβραζαν στο στήθος της. Είχε φιλήσει τον Ράιαν για τελευταία φορά. Είχε φάει την τελευταία της φρέσκια σαλάτα - από εδώ και στο εξής θα ζούσε σχεδόν αποκλειστικά με συσκευασμένα γεύματα. Είχε κάνει την τελευταία της βόλτα στον ήλιο.

«Πώς είσαι;» την ρώτησε η Αλίσια.

«Εντάξει. Λίγο ξαφνικό, αλλά εγώ το ζήτησα. Είμαι εντάξει».

Η Αλίσια τράβηξε τα τέλεια μανίκια της. «Να σου πω ένα μυστικό;»

Η Χέιλι έγνεψε καταφατικά. «Φυσικά».

«Είμαι τρομοκρατημένη».

Η Χέιλι ένιωσε το στομάχι της να γυρίζει. Από σήμερα και μετά, δεν θα έβλεπε ποτέ ξανά ούτε την Αλίσια. Και η Αλίσια δεν θα έβλεπε ποτέ ξανά κανέναν. «Θα μπορούσες να ζητήσεις κάποια άλλη αποστολή. Δεν είναι πολύ αργά για να αλλάξεις γνώμη».

Η Αλίσια χαμογέλασε. «Ναι, είναι».

 

Πότε ακριβώς θα μιλήσετε στο φεστιβάλ;; Θα μιλήσει ή θα διαβάσει μαζί σας και κάποιος τρίτος;

Απάντηση

Θα μιλήσω στις 20.35 στην Παρουσίαση της ετήσιας Ελληνικής Ανθολογίας λογοτεχνίας του φανταστικού «Θρύλοι του Σύμπαντος XΙ» στην οποία συμμετέχω και στις 20.50 στην Παρουσίαση των βιβλίων μου «Ανάδρομη Αμφιλύκη» και «Happy Valentine».

 

Πιστεύετε ότι το Λογοτεχνικό Φεστιβάλ Όψεις του Φανταστικού είναι μια πολύτιμη προσθήκη στα λογοτεχνικά δρώμενα στην Ελλάδα;

Απάντηση

Οι Όψεις του Φανταστικού είναι μια όμορφη γιορτή ενός συνεχώς εξελισσόμενου λογοτεχνικού είδους που αγγίζει τη ζωή όλων. Μια σημαντική πολιτιστική εκδήλωση, η οποία φέρνει το αναγνωστικό κοινό σε επαφή με το είδος της φανταστικής λογοτεχνίας, αλλά και με τους ανθρώπους που έγραψαν τις λέξεις που τους προέτρεψαν να δουν τον κόσμο από μια νέα οπτική γωνία.

 

Πως θα χαρακτηρίζατε τον εαυτό σας σαν συγγραφέα; Γιατί ξεκινήσατε να γράφετε, ήταν μια έμφυτη επιθυμία; Κουβαλάτε μαζί σας μπλοκάκι για να γράφετε καινούργιες ιδέες;

Απάντηση

Η συγγραφή κατέχει σημαντικό ρόλο στη ζωή μου, κατευθύνει αμετάκλητα την ύπαρξή μου και τη ματιά μου στον κόσμο. Είναι για μένα στάση ζωής. Με αλλάζει, με εμπνέει, μου θυμίζει να συνεχίζω να παλεύω, να συνεχίζω να προσπαθώ. Ξεκίνησα να γράφω αποσπασματικούς στίχους, ποιήματα και διηγήματα από την εφηβεία μου και σε όλη τη διάρκεια των σπουδών μου στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Ο λόγος που με παρότρυνε σε αυτή τη φάση ήταν να φυλακίσω την περιέργειά μου για τη ζωή σε έναν προσωπικό, δικό μου κόσμο ελευθερίας. Στην παρούσα φάση, με παροτρύνει μια διαφορετικού είδους αναζήτηση, η οποία περιστρέφεται γύρω από ερωτήματα συλλογικού νοήματος.

Έμπνευση αποτελούν οι στιγμές έντασης, αλλά και ό,τι συμβαίνει στο άμεσο περιβάλλον μου. Κανένα είδος γραφής άλλωστε, ακόμα κι εκείνο το φαινομενικά απομακρυσμένο από αυτές τις προβληματικές, δεν μπορεί να είναι αποστασιοποιημένο από τα γεγονότα του κόσμου στον οποίο απευθύνεται.

 

Ποιο μέρος του κόσμου θα θέλατε να επισκεφτείτε αλλά δεν μπορέσατε ακόμα;

Απάντηση

Θα ήθελα να επισκεφτώ την Νότια Αφρική. Γενικά η Αφρική είναι ευλογημένη με υπέροχα διαφορετικά τοπία, όπως τροπικές παραλίες και ζούγκλες, ερήμους, βουνά και ανοιχτές σαβάνες. Ταξιδεύοντας στην Αφρική, το τοπίο αλλάζει συνεχώς, αλλά η ομορφιά της πάντα παραμένει η ίδια.

 

Αγαπημένος σας συγγραφέας ή συγγραφείς;

Απάντηση

William Blake, Walt Whitman, Albert Camus, Fernando Pessoa, James Joyce, Gabriel Garcia Marquez, Gustave Flaubert, Franz Kafka, Irvin Yalom.

Από Έλληνες, Κωνσταντίνος Καβάφης, Νίκος Καζαντζάκης, Οδυσσέας Ελύτης, Μιχάλης Καραγάτσης, Λιλή Ζωγράφου, Αντώνης Σαμαράκης, Κική Δημουλά, Αλκυόνη Παπαδάκη.

 

Σας ευχαριστούμε για τον χρόνο σας και σας ευχόμαστε κάθε επιτυχία στο φεστιβάλ και τη μεγαλύτερη δυνατόν προσέλευση κόσμου.

Κάτι τελευταίο που θα θέλατε να πείτε;

Απάντηση

Σας ευχαριστώ κι εγώ με τη σειρά μου. Εύχομαι η ανθρώπινη δύναμη της ανθεκτικότητας και οι πολυάριθμες εμπειρίες του παρελθόντος να μας βοηθήσουν να παραμείνουμε αρκετά ήρεμοι ώστε να υψωθούμε πάνω από την αβεβαιότητα και να επιβιώσουμε από κάθε κρίση. Ας μάθουμε λοιπόν από τις εμπειρίες μας κι ας πάμε πέρα από την παρούσα στιγμή.

Με τις γιορτές να πλησιάζουν, σας εύχομαι τα καλύτερα με υγεία και ας τα αντιμετωπίσουμε όλα με λαμπερό το πνεύμα…

 

Link της Συνέντευξης: https://www.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid0uCaVNJNN8xtWHzBB9Hdjd38cmHLdXBGMYqCaVE8nr2RyEVaEzsjEjVus1gtAVqJrl&id=100063763875433&mibextid=WC7FNe&_rdr



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.